سرباز خامنه ای

 

لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است

 

نگاهی کن دلبرا که نگاهت می کشد مرا 

مرگ برضد ولایت فقیه

مرگ بر دشمنان امام خامنه ای

ما با ولایت  زنده ایم

تا زنده ایم رزمنده ایم

دل شما با سید علی باشه یا نباشه مهم نیست مهم اینه که ما عاشقش هستیم

مردم حرف زیاد بلدن و در ولایت مداری ملاک حرف و حدیث مردم نیست

لفظ امام که در ذهن شما هست با این امام بودنی تو فکر می کنی فرق داره عزیز!

اون امامی که تو فکر می کنی فقط برای معصومین (علیهم السلام) هست با این لفظ فرق داره

کور بشه چشم کسی که نمی تونه امام بودن سید علی خامنه ای رو ببینه

محرم در سریش اباد

سریش اباد یکی ازمعدودشهرهای صددرصدشیعه نشین استان کردستان میباشدبه همین جهت عزاداری امام حسین(ع) واخیرا اهل بیت(ع)ازهمان قدیم الایام در این شهر کوچک وجود داشته است چنانچه وبلاگ قم کردستان این عکس را مربوط به 50سال پیش یعنی قبل ازسال 1340دانسته است(اگه کسی شناخت معرفی کنه)


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

البته در ان زمان چیزی که مسلم است یک یا دو دسته عزاداری وجود داشته (اشاقه مله و یوخاره مله) که وقتی این دو دسته عزاداری بهم میرسیدند مثل الان صدای بلند گو ها رو تا اخر بالا نمیبردندوبه هم سلام میدادند(سلام ما بر شما/سینه زنان حسین)اینا رو طبق شنیده ها نوشتم.

تا وقتی که امپیلی فایرها وبلند گو ها اومدندودر هرکوچه ای یه دسته سینه زنی یا زنجیر زنی تشکیل شد(البته ما مخالف این حرکت وتشکلات نیستیم)هر دسته ای سعی کرد که صداش از اون یکی بیشتر باشه وشد انچه که نباید میشداین اواخر هم که طبل خریدن مرسوم شده وطبل هر هییتی که بزرگتر باشه اون هییت بهتره چند ملیون چند ملیون میدیم طبل وباند میخریم وادعای عزاداری امام حسین رو هم داریم

 خودتون بهتر از من میدونید که چه خبر میشه مخصوصا تو روز عاشوراحسینی که به نظر من باید متاسف بود برای اینجور عزاداری البته عزاداری که چه عرض کنم شده چشم وهم چشمی در زمانی که اقای محیطی امام جمعه شهر بود خیلی سعی کرد که همه دستجات رو یک جا جمع کنه اما هر بار یکی ازاعضایا بهتره بگیم بزرگان بر سر این که کی از کدوم هییت مداحی کنه اختلاف می انداختند وبهم میخورد! شما فک کنید6-7دسته عزاداری که همه یکجا به میدان میرسند واتفاقا بهترین مداح ها هم باید دور میدان بخونند(خودم اینو دیدم!)اگه هر هییتی حداقل 10تاباند داشته باشه کلهم میشه 70تاحالا 70 تاهر کدوم یه چیزی با صدای بلند بخونن فک کنید چی میشه!!!مخصوصا اگه جزو دسته میدان باشی!تا یادم نرفته این هییت روهم معرفی کنم که این هییت عزاداری چند ساله که بصورت کاملا خودجوش تشکیل شده وبر عکس همه هییت های عزاداری نه میکروفن دارن ونه باند ونه زنجیر ونه طبل ونه مداح(!)کارشون فقط ایستادن دور میدان ونگاه کردن به بقیه ست

امسال به اصرار وپیشنهاد امام جمعه محترم شهر حاج اقای بیابانی بنا بر این شده که روز تاسوعاساعت14 همه هییت ها هماهنگ بشن وجمع بشن یه جا(فک کنم دور میدان شهدا) ویه مداح اززنجان هم میخوان که بیارن به نظر من شاید اینجوری خیلی بهتر باشه.

افتخارات سریش اباد

دکترعربیان استاندارالبرز درحرکتی ارزشمند،صبح روز پنج شنبه به همراه حاج محمد طالبی از فرماندهان پرافتخاراستان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس وبرخی ازمسئولان استانداری،با حضوردرمنزل شهیدان فهمیدهازخانواده ایشان به ویژه پدرومادرشهید داود وحسین فهمیده،تجلیل کرد.

ادامه نوشته

سریش آباد=»جشن بزرگ عیدغدیر

 

تصاویری از مراسم جشن بزرگ عید غدیر شهر ولایتمدار سریش آباد

 

دیدار آیت الله احمدی فومنی با محبوب ترین طلبه شهر سریش آباد

حجة  الاسلام و المسلمین چراغعلی عربیان

آیت الله فومنی یکی از شاگردان آیت الله العظمی بهجت   می باشد و احترام به سادات را به خوبی از استاد بزرگوارش آموخته است.

ما جوانان شیعه ی کردستان امیدواریم آیت الله فومنی باردیگر به شهرمون سریش آباد بیایند و دل ما را با احادیث اهل بیت (علیهم السلام) روشن و نورانی بگردانند.

ان شاء الله

شهادت امام باقر عليه السلام

شهادت امام باقر عليه السلام

في وفاة الإمام محمد بن علي الباقر ( عليه السّلام)

توفي ابو جعفر محمد بن علي بن الحسين ( عليهم السّلام) بالمدينة يوم الاثنين سابع ذي الحجة سنة 114 هجري اربع عشرة و مئة و له سبع و خمسون سنة. قيل سمَّه ابراهيم بن الوليد بن عبد الملك فتكون وفاته في ايام هشام بن عبد الملك، و قبره بالبقيع في القبر الذي فيه ابوه و عم ابيه الحسن ( عليهم السّلام) في القبة التي فيها العباس.

و اوصي الي ابنه جعفر (عليه السلام) و امره ان يكفنّه في برده الذي كان يصلي فيه يوم الجمعة و ان يعمّمه بعمامته و ان يربع قبره و يرفعه اربع اصابع و ان يحل عنه اطماره عند دفنه. و رُوي عن ابي عبد الله (عليه السّلام)، قال كتب ابي في وصيته، ان اكفنه في ثلاثة اثواب احدها رداء له حبرة، كان يصلي فيه يوم الجمعة وثوب آخر و قميص، فقلت لأبي: لم تكتب هذا؟ فقال: اخاف ان يغلبك الناس و ان قالوا كفّنه في اربعة او خمسة فلا تفعل، و عمّمني بعمامة، و ليس تعد العمامة من الكفن انما يعد ما يلف به الجسد. و عنه (عليه السّلام) ايضاً قال لي ابي: يا جعفر اوقف لي من مالي كذا و كذا لنوادب تندبني عشر سنين بمني، ايام مني. و رُوي انّه اوصي بثمانئة درهم لمأتمه، و كان يري ذلك من السنة، لأن رسول الله ( صلّي الله عليه و آله و سلّم) قال اتخذوا لآل جعفر طعاماً فقد شغلوا.

و عن ابي عبد الله ( عليه السّلام) ان رجلا كان علي اميال من المدينة فرأي في منامه، فقيل له انطلق فصلِّ علي ابي جعفر ( عليه السّلام) فان الملائكة تغسله في البقيع فجاء الرجل، فوجد ابا جعفر قد توفّي ( صلوات الله و سلامه عليه)

امام باقر عليه السّلام روز دوشنبه هفتم ذي حجّه سال 114 هجرت در 57 سالگي در مدينه وفات نمود. به گفته ي بعضي؛ ابراهيم پسر وليد بن عبد الملك لعنت الله علیه ( ششمين خليفه اموي) آن حضرت را مسموم كرد، بنابراين شهادت آن حضرت در عصر خلافت هشام بن عبد الملك لعنت الله علیه رخ داد. مرقد شريفش در قبرستان بقيع، كنار قبر پدرش امام سجّاد عليه السّلام و عموي پدرش. امام حسن عليه السّلام در همان قبّه اي كه قبر عبّاس ( عموي پيامبر صلّي الله عليه و آله) قرار داد، مي باشد.

امام باقر عليه السّلام به پسرش امام صادق عليه السّلام وصيّت كرد و فرمود: مرا در لباسي كه روز جمعه با آن نماز مي خواندم، كفن كن، و عمّامه ام را بر سرم بپيچ و قبرم را چهار گوش كن و به اندازه ي چهار انگشت از زمين، بلند گردان، هنگام دفن، بندهاي كفنم را باز كن"

ترجمه كتاب انوار البهيه، ص 224

روايت شده: امام صادق عليه السّلام فرمود: پدرم در وصيّت خود نوشت: او را در سه جامه كفن نمايم، يكي از آن ها روپوشي بود كه آن حضرت در روز جمعه با آن نماز مي خواند، و ديگري جامه اي بود و سوّمي پيراهن بود" من به پدرم عرض كردم: اين مطلب را چرا مي نويسي؟ ( نياز به نوشتن نيست)، فرمود: از آن مي ترسم كه مردم در مورد تكفين من با تو ستيز كنند، اگر آن ها گفتند پدرت را با چهار يا پنج كفن، تكفين كن، سخن آن ها را گوش نكن، عمّامه ام را بر سرم بپيچ، و عمّامه جزء كفن به شمار نمي آيد، بلكه كفن آن است كه بدن به آن پيچيده گردد.

نيز روايت شده كه امام صادق عليه السّلام فرمود: پدرم به من فرمود: اي جعفر! فلان مبلغ از اموال مرا وقف گريه كنندگان كن، تا ده سال در سرزمين مِني، هنگام اعمال مِني ( در حجّ) براي من گريه كنند" نيز نقل شده: امام باقر عليه السّلام هشت درهم براي مراسم عزاداري خود، وصيّت كرد، و آن حضرت، اين كار را از " سنّت" مي دانست، زيرا پيامبر اكرم صلّي الله عليه و آله ( در ماتم شهادت جعفر طيّار) فرمود: براي آل جعفر، غذا تهيّه كنيد، زيرا آن ها به عزاداري اشتغال دارند"

ترجمه از كتاب زندگاني چهارده معصوم، ص 225

از امام صادق عليه السّلام نقل شده فرمود: مردي در فاصله ي چند كيلومتري مدينه در عالم خواب ديد، شخصي به او گفت: به مدينه برو، و بر جنازه ي امام باقر عليه السّلام نماز بخوان، زيرا فرشتگان در بقيع، او را غسل مي دهند" آن مرد به مدينه آمد، و باخبر شد كه امام باقر عليه السّلام از دنيا رفته است صلوات و درود خدا بر او باد.

ترجمه از كتاب زندگاني چهارده معصوم، ص 225

ماخذ اصلي: انوارالبهيه / کد ماخذ1546 ، نويسنده: شيخ عباس قمي صفحه: 126

ماخذ ترجمه: زندگاني چهارده معصوم / کد ماخذ1546 مترجم : خراساني ، شماره صفحه ترجمه: 224-225

امام باقر عليه السلام ص 258-264