سریش اباد یکی ازمعدودشهرهای صددرصدشیعه نشین استان کردستان میباشدبه همین جهت عزاداری امام حسین(ع) واخیرا اهل بیت(ع)ازهمان قدیم الایام در این شهر کوچک وجود داشته است چنانچه وبلاگ قم کردستان این عکس را مربوط به 50سال پیش یعنی قبل ازسال 1340دانسته است(اگه کسی شناخت معرفی کنه)


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

البته در ان زمان چیزی که مسلم است یک یا دو دسته عزاداری وجود داشته (اشاقه مله و یوخاره مله) که وقتی این دو دسته عزاداری بهم میرسیدند مثل الان صدای بلند گو ها رو تا اخر بالا نمیبردندوبه هم سلام میدادند(سلام ما بر شما/سینه زنان حسین)اینا رو طبق شنیده ها نوشتم.

تا وقتی که امپیلی فایرها وبلند گو ها اومدندودر هرکوچه ای یه دسته سینه زنی یا زنجیر زنی تشکیل شد(البته ما مخالف این حرکت وتشکلات نیستیم)هر دسته ای سعی کرد که صداش از اون یکی بیشتر باشه وشد انچه که نباید میشداین اواخر هم که طبل خریدن مرسوم شده وطبل هر هییتی که بزرگتر باشه اون هییت بهتره چند ملیون چند ملیون میدیم طبل وباند میخریم وادعای عزاداری امام حسین رو هم داریم

 خودتون بهتر از من میدونید که چه خبر میشه مخصوصا تو روز عاشوراحسینی که به نظر من باید متاسف بود برای اینجور عزاداری البته عزاداری که چه عرض کنم شده چشم وهم چشمی در زمانی که اقای محیطی امام جمعه شهر بود خیلی سعی کرد که همه دستجات رو یک جا جمع کنه اما هر بار یکی ازاعضایا بهتره بگیم بزرگان بر سر این که کی از کدوم هییت مداحی کنه اختلاف می انداختند وبهم میخورد! شما فک کنید6-7دسته عزاداری که همه یکجا به میدان میرسند واتفاقا بهترین مداح ها هم باید دور میدان بخونند(خودم اینو دیدم!)اگه هر هییتی حداقل 10تاباند داشته باشه کلهم میشه 70تاحالا 70 تاهر کدوم یه چیزی با صدای بلند بخونن فک کنید چی میشه!!!مخصوصا اگه جزو دسته میدان باشی!تا یادم نرفته این هییت روهم معرفی کنم که این هییت عزاداری چند ساله که بصورت کاملا خودجوش تشکیل شده وبر عکس همه هییت های عزاداری نه میکروفن دارن ونه باند ونه زنجیر ونه طبل ونه مداح(!)کارشون فقط ایستادن دور میدان ونگاه کردن به بقیه ست

امسال به اصرار وپیشنهاد امام جمعه محترم شهر حاج اقای بیابانی بنا بر این شده که روز تاسوعاساعت14 همه هییت ها هماهنگ بشن وجمع بشن یه جا(فک کنم دور میدان شهدا) ویه مداح اززنجان هم میخوان که بیارن به نظر من شاید اینجوری خیلی بهتر باشه.